XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

dilluns, 18 de gener del 2016

Josepa Ribera Vallès


sinceritat


La sinceritat és crua,
però, a mi, em val.
Sincera, tu; sincera, jo.


La sinceritat va de la mà
de les emocions a flor de pell,
dels somriures oberts...
de l’amistat veritable.


La sinceritat
neix de l’espontaneïtat, de cadascú,
i no d’un altre... neix de voler viure una vida!


Jo m’entossudeixo en ser,
Mentrestant, el món respon... confabulant-se!

tempesta d’idees


Sempre, sempre, són dins meu.
Es mouen, es remouen, s’agiten,
protesten, criden, grinyolen, s'expandeixen.
I mai de mai se’n van.


Dormen de nit.
Es desboquen amb somnis reveladors.
S’abraonen en el món de la tenebra.
S’atrafeguen i s’amunteguen...
Mentre, llevant-me, mentalment faig llista.
Mentre em vesteixo i calço vestits i sabates,
o em poso arracades adients i conjuntades.
Mai de mai m’abandonen. Ni es distreuen.
S’ordenen i em xiuxiuegen.
Se superposen les unes i les altres.
A vegades, destaquen un fi.


Prenen posicions, alcen la veu... Qui mana?


La tempesta es calma.
S’ha trobat una solució. O no...
Potser... intermitja. Per sortir del pas...
Definitiva?

tenir i desitjar


Tenir varis fronts oberts. De somriures i de sarcasmes.


Desitjar, que pari el meu vent interior
i que es restableixi la calma.


I que demà sapiguem retrobar-nos.
Quan encara quedi lluny la sortida.



tòxica


Persona tòxica.
Enverina els meus pensaments.
Les meves accions. El meu cos.


Podem ser... qualsevol per qualsevol.
Segurament millor, volent o sense voler.


Tòxica. Tòxic.
Un producte neutre, que retorna
que em té dempeus en una guerra
que em crea dubtes,
contradiccions, i contraproduents.


Està en mi. I si parlo s’enfada
I si no parlo, em mina per dins.

tracte


Tracte fet... d’última hora.


El tracte per el qual vam ser carn
i vam ser món, i vam esdevenir persones.


Bé de molt antic. De tant antic!!


Un tracte, que ens fa ser fidels.
A uns principis. A uns objectius.
A una espera. A demà.


Tracte fet. Parlem-ne.

un no parar


Un no parar de negacions i errors.
Un no parar de vetlla i desconcert.


Un no parar.
De manaments autòctons.
De tu, per a mi. I de mi, per tu.


Un no parar.
En la desgràcia. En la incontinència.
En el neguit intern.
Que tot sovint calla.

2015

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici